Наши партнеры

Menu



Husk at få sponsor-skilte i klubben

Andet fodbold

Der er mange penge i fodbold, og de fleste kommer fra sponsorer. Udnyt muligheden, og sørg for at have plads til sponsorskilte i den lokale fodboldklub.

Penge har meget at skulle have sagt. Det er også tilfældet i sportsverdenen, og særligt når vi snakker fodbold. På professionelt plan, bliver der handlet spillere for flere milliarder hvert år, og enkelte spillere, ja de koster omkring en milliard i sig selv.

Selvom den lokale fodboldklub næppe skal ud og investere i store stjerne, så er der alligevel penge at hente, hvis man kan skaffe sponsorer. En måde at gøre det på, er at sikre sig at klubben har plads til sponsor skilte eller plads på spilletrøjen, således at en eventuel sponsor, får al den eksponering der er mulig, både i lokalmiljøet, og alle de steder holdet kommer hen.

Selvom mange vil mene det, så er vi måske fortsat ikke kommet ud af finanskrisen endnu, og trods det faktum, at det kan virke som en ubetydelig bagatel i den store sammenhæng, så er den danske fodboldøkonomi fortsat i problemer. Løsninger er der desværre ikke mange af, men i lokalmiljøet kan sponsorer være med til, at redde dagen.

Der er mange måder at sørge for, at sine sponsorer får den eksponering de fortjener, og betaler for. Der er de mere klassiske sponsorskilte, trøjereklamer og bannerreklamer på opvisningsbanen.

Så er der dem, som folk måske overser. For inde i klubhuset er det også vigtigt at vise sine sponsorer stolt frem. Det kan være de skal have en linje på det gadeskilt hvor dagens ret står på, eller måske kan man med fordel benytte sig at klikrammer, som man nemt kan hænge op. Særligt klikrammer er et undervurderet middel, i det man hele tiden, helt simpelt kan skifte indholdet i rammen ud, således at man kan få flere sponsorer ind i varmen.

Som sportsklub, og måske en lille en af slagsen, er det vigtigt hvordan man tænker sponsorater. Der er nemlig en tendens til, at mange sportsklubber, og særligt de elitære, har det med at tænke sponsorater og sponsorfællesskaber som ren forretning. Hvad fodboldklubber dog ofte glemmer, er at der ofte kommer endnu flere gode ud af et godt samarbejde. Har klubben til en anden anledning brug for sponsorer, kan nuværende sponsorer tale klubben op, hvis forholdet er godt. For uanset hvad, er der ingen grund til at have en enkel sponsor man ikke har et forhold til, hvis klubben har kapacitet, skilte-plads og muligheder til mange flere.

Til trods for, at den internationale fodboldøkonomi er tvunget til restriktioner, for ikke at bruge for mange penge, så er vi dog ikke så langt endnu herhjemme. Storklubberne begynder at komme efter det, men i jagten på talentudvikling og et stærkt lokalt hold, skal der lægges arbejde i at skaffe sponsorer, og ikke mindst reklameplads til disse. God jagt.



Kommentér

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*



Top-menu
Menu