Brøndbys nye hovedsponsor, KasiGroup, skal over de kommende fem år punge ud med et trecifret millionbeløb til klubben på Vestegnen, men disse penge har de ikke endnu.
I sidste uge kunne Brøndby offentliggøre historisk stor sponsoraftale med det forholdsvis ukendte selskab, KasiGroup.
KasiGroup indvilgede i, at de skulle give et trecifret millionbeløb til klubben over de næste fem sæsoner, men hvis selskabet skal leve op til dette, skal der ske en voldsom vækst.
Sidste år kunne firmaet kun bryste sig af et overskud på blot 2,6 millioner, hvilket vil sige en tiendedel af, hvad de årligt vil skulle komme til at betale til Brøndby.
”Ja, det kan jeg sådan set godt forstå. Men vi vokser enormt i disse år. I indeværende regnskabsår når vi omsætningen op på 650 millioner. Sidste år var den 191. Det er en helt ufattelig rate,” sagde en yderst fortrøstningsfuld ejer, Jesper Nielsen, til Ekstra Bladet på spørgsmålet, om at mange havde svært ved at forstå, at de kan tilbyde et sponsorat, når overskuddet ikke er større.
Skriv et svar