Наши партнеры

Menu



Brøndby slog SAS Ligaens nordligste medlem

Dansk fodbold

Brøndby tog imod AaB hjemme på Vestegnens helligste og med hårdt arbejde lykkedes det Brøndby at komme frem til slutresultatet 2-0.

Brøndby spiller for tiden et system, der ikke tillader flot spil, men derimod effektivt spil, hvilket har vist sig adskillige gange at være succesrigt. I aftenens sene SAS Liga-kamp mod AaB vandt Brøndby med 2-0 på grund af hårdt arbejde, hvilket medvirker til at Brøndby fortsat ligger i toppen af SAS Ligaen sammen med FCK, som dog fører på bedre målscore.

Kampen endte dog med at blive småkedelig og chancefattig, da AaB præsenterede stor ineffektivitet, mens Brøndby forsøgte sig med lange afleveringer. På banen havde aalborgenserne dog mest styr over det kreative spil, men AaB’s eneste angriber Caca kom frem til alt for få chancer.

Caca var dog tæt på at bringe AaB foran efter 40 minutter, men forsvarsspilleren Max von Schlebrügge fik hurtigt reddet hans forsøg på målstregen. Blot et minut forinden havde Brøndby bragt sig foran, da AaB-spilleren Kasper Bøgelund fik headet bolden ind på Thomas Rasmussen, inden den nåede frem til Ousman Jallow, der hårdt hamrede bolden ind til 1-0.

Efter pausen fortsatte nordjyderne med at have hele spillet, men med afgørende held, aggressivitet og en kæmpestor arbejdsradius fik Brøndby tilkæmpet sig sejren.

Ufortjent havde Brøndby held til at pynte på resultatet, da Jan Kristiansen scorede til slutresultatet 2-0 blot ti minutter inden slutfløjt på Brøndbys anden chance. AaB, der nu ligger på femtepladsen, var inden opgørets start ubesejret i 12 ligakampe.



Kommentér

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*



Top-menu
Menu