Menu



Herfølge: Stolpe ud i afslutningen

Skrevet af Morten Jensen

Sæsonafslutningen på banen

I Frem oplevede Herfølge en sjælden gang her i efteråret at det var stolpe ud, trods flere gode nærgående chancer og en pæn boldbesiddelse. Derfor kunne man håbe på større succes i sæsonens sidste kamp hjemme mod Næstved.

Om det var grundet skader eller blot en manglende gnist, så var der igen dømt mangel på succes i kampen mod Næstved. Første halvleg blev afviklet i et jævnt tempo og begge mandskaber kom frem til chancer, men målene udeblev, trods gode muligheder til Rynell og Kronborg.

De tætte nærkampe og en jævn fordeling af chancer fortsatte i anden halvleg, men de to keepere lod sig ikke passere, hvorfor man havde en fornemmelse af, at Herfølge igen skulle tabe to point og derved miste 1. pladsen. Men Næstved skulle i overtiden gøre det ekstra ondt, da brasilianske Filippe de Souza sikrede alle tre point til udeholdet.

Dermed er status efter efteråret, at Herfølge overvintrer på andenpladsen i Viasat, et point efter Viborg og tre foran Silkeborg og Lyngby.

Hæder til personer på og udenfor banen

Herfølges sportsudvalg stod for første kåring, nemlig Årets Spiller. Og valget faldt på holdets sidste skanse, Lars Bjerring. Bjerring har igennem sæsonen haft et højt bundniveau og vist flere klasseredninger, hvorfor han har været en af faktorerne til Herfølge gode placering i divisionen.

Prisen for årets Talent blev ligeledes uddelt på årets sidste kampdag, og i år faldt valget på Alexander Dige. Ifølge HB.dk er begrundelsen, at Dige via hårdt arbejde på træningsbanen har vist store fremskridt, og med seriøs indstilling udenfor banen og særligt engagement i kampene har hjulpet holdkammeraterne. Kåringen er foretaget af Herfølges elitetrænergruppe.

Økonomisk succes

I november måned har flere sponsorer gentegnet eller opgraderet deres sponsorater i Herfølge Boldklub, hvilke er til stor glæde for klubben, at der fortsat bakkes op om klubben. Og ikke nok med det, at har Herfølge Boldklub også fået ny hovedsponsor. Nordea i Køge har valgt at bakke op om byens førende fodboldhold – med en 2-årig hovedsponsoraftale.

Den ny hovedsponsoraftale er gældende fra 1. november 2008 og i Herfølge betyder det, at vinteren bl.a. skal bruges på at gøre “Nordea Loungen” klar til første hjemmekamp i 2009.

Klummen er udelukkende udtryk for skribentens egne holdninger.



Kommentér



Top-menu
Menu