Наши партнеры

Menu

Forum

VM Håndbold herre 2...

Notifications
Clear all

VM Håndbold herre 2007

63 Indlæg
13 Brugere
0 Likes
11.8 K Set ialt
AK
 AK
(@ak)
Noble Member
Topic starter

I går startede VM i Tyskland for herre.
De to bedste hold i hver gruppe går videre til næste fase.

Gruppe A:
Slovenien
Tunesien
Grønland
Kuwait

Videre til mellemrunden:
Slovenien og Tunesien er 100 % sikre på at avancere fra denne gruppe, da både Grønland og Kuwait ikke er i nærheden af S og T niveau.

Gruppe B:
Island
Frankrig
Australien
Ukraine

Videre til mellemrunden:
Island og Frankrig. De hører til verdenseliten.

Gruppe C:
Tyskland
Polen
Argentina
Brasilien

Videre til mellemrunden:
Tyskland går videre. Jeg kender ikke de andre holds niveauer, så jeg gætter på Polen

Gruppe D:
Spanien
Qatar
Egypten
Tjekkiet

Videre til mellemrunden:
Spanien og Tjekkiet. Kender ikke Qatars og Egyptens håndboldniveau.

Gruppe E:
Norge
Danmark
Angola
Ungarn

Videre til mellemrunden
Jeg tror at Norge og Danmark slutter sig til mellemrunden.

Gruppe F:
Kroatien
Rusland
Marokko
Sydkorea

Videre til mellemrunden:
Kroatien og Rusland. De er klart de bedste hold i gruppen

Lagt op : 20/01/2007 4:29 pm
AK
 AK
(@ak)
Noble Member
Topic starter

Jeg tror vi har en god chance for i hvert fald at komme i semifinalen. Dog skal vi have styr på vores forsvarsspil, som var elendigt under den turnering vi danskere holdte, for kort tid siden.

Top 4 i følge mig:
1. Frankrig
2. Tyskland
3. Spanien
4. Danmark.

Lagt op : 20/01/2007 4:45 pm
Macrel
(@macrel)
Trusted Member

tror spanien vinder... og har odsset på det 😀

håber også på DK i semifinalen, men kræver lidt held at komme dertil.
og tror måske Island kan overraske positivt...

Lagt op : 20/01/2007 5:13 pm
Morten Straegaard
(@morten-straegaard)
Trusted Member

Glæder mig til at se turneringen, og har stor tillid til DK. Vi har det helt rigtige spændingsniveau og en af de to-tre bredeste trupper.
Eneste minus er at vi mangler Lars Krogh Jeppesen, ligesom at jeg gerne havde set Lars Møller Madsen i truppen istedet for Anders Oeschler.

Før turneringen gik i gang havde jeg en rimelig tro på Tyskland, men med deres præstation igår in mente, så tror jeg ikke på dem.

Mit bud:

1. Spanien
2. Danmark
3. Frankrig
4. Kroatien

Lagt op : 20/01/2007 5:13 pm
Dennis Cordsen
(@dennis-cordsen)
Estimable Member

AK Moltke skrev:

I går startede VM i Tyskland for herre.
De to bedste hold i hver gruppe går videre til næste fase.

Gruppe A:
Slovenien
Tunesien
Grønland
Kuwait

Videre til mellemrunden:
Slovenien og Tunesien er 100 % sikre på at avancere fra denne gruppe, da både Grønland og Kuwait ikke er i nærheden af S og T niveau.

Gruppe B:
Island
Frankrig
Australien
Ukraine

Videre til mellemrunden:
Island og Frankrig. De hører til verdenseliten.

Gruppe C:
Tyskland
Polen
Argentina
Brasilien

Videre til mellemrunden:
Tyskland går videre. Jeg kender ikke de andre holds niveauer, så jeg gætter på Polen

Gruppe D:
Spanien
Qatar
Egypten
Tjekkiet

Videre til mellemrunden:
Spanien og Tjekkiet. Kender ikke Qatars og Egyptens håndboldniveau.

Gruppe E:
Norge
Danmark
Angola
Ungarn

Videre til mellemrunden
Jeg tror at Norge og Danmark slutter sig til mellemrunden.

Gruppe F:
Kroatien
Rusland
Marokko
Sydkorea

Videre til mellemrunden:
Kroatien og Rusland. De er klart de bedste hold i gruppen

Egypten er ikke en helt ueffen håndbold nation.. kender derimod ikke Tjekkiets niveau:P

Lagt op : 20/01/2007 7:49 pm
AK
 AK
(@ak)
Noble Member
Topic starter

30-29 nederlag til Ungarn. Jeg så de sidste 20 min. af kampen og hold kæft hvor er jeg skuffet. Man fører ikke med 4 kasser så tæt på slutfløjt og taber.
Nu skal vi håbe på at vi vinder over Angola og Norge, mens Ungarn kun får uafgjort med Norge.

Lagt op : 20/01/2007 9:51 pm
MonQ
 MonQ
(@monq)
Reputable Member

Hvor er det fryd, at DK tabte.

Måske kan TV-stationerne nu forstå, at håndbold ikke er noget ved længere, og at de derfor bør satse på fodbold, fodbold og atter fodbold.

Lagt op : 20/01/2007 9:54 pm
Mikkel Lasson
(@mikkel-lasson)
Noble Member

Er godt nok også skuffet over at de smider den 4-måls føring til sidste. Lars Christiansen spillede jo som en drøm, men til sidste brændte han to kæmpechancer. Og Joachim Boldsen brændte et straffekast! Vi havde alle muligheder for at afgøre kampen, men vi tog dem ikke. Nu skal vi bare igennem walkoveren imorgen mod Angola og så skal Norge bare besejres! 🙂

Lagt op : 20/01/2007 10:40 pm
AK
 AK
(@ak)
Noble Member
Topic starter

Mikkellas skrev:

Er godt nok også skuffet over at de smider den 4-måls føring til sidste. Lars Christiansen spillede jo som en drøm, men til sidste brændte han to kæmpechancer. Og Joachim Boldsen brændte et straffekast! Vi havde alle muligheder for at afgøre kampen, men vi tog dem ikke. Nu skal vi bare igennem walkoveren imorgen mod Angola og så skal Norge bare besejres! 🙂

Ved godt at vi nok er sikre på sejren over Angola, men pas nu på at kalde det en walkover. Vi husker vel alle at for få år siden at det danske kvindelandshold havde problemer med "walkoveren" Elfenbenskysten.

Lagt op : 20/01/2007 10:45 pm
Mikkel Lasson
(@mikkel-lasson)
Noble Member

AK Moltke skrev:

Ved godt at vi nok er sikre på sejren over Angola, men pas nu på at kalde det en walkover. Vi husker vel alle at for få år siden at det danske kvindelandshold havde problemer med "walkoveren" Elfenbenskysten.

Ved godt at jeg ikke skal kalde det en walkover, men Norge bankede dem idag 41-13, så mon ikke Danmark bare hiver en sejr hjem 🙂 Tror ikke man skal regne med at Angola tager point fra os 😉

Lagt op : 20/01/2007 11:12 pm
Andreas Johnke
(@andreas-johnke)
Prominent Member

Der er vidst ingen tvivl om at Danmark slå Angola ret formelt egentligt... Dog tror jeg ikke vi går videre fra gruppespillet, og det er for sin vis heller ikke fortjent, når man ser på hvor uprofessionelt de spillede i de sidste 5min igår, desuden er Joachim Boldsen jo tydeligvis ikke i form...

Lagt op : 21/01/2007 2:33 pm
Andro
(@andro)
Eminent Member

Så er der pause. En 1. halvleg jeg synes vi kan være alt andet end tilfredse med. Vi burde være langt mere overlegne mod et hold som Angola. Eneste positive er at vi tros alt har føringen.

Lagt op : 21/01/2007 6:55 pm
AK
 AK
(@ak)
Noble Member
Topic starter

Andro skrev:

Så er der pause. En 1. halvleg jeg synes vi kan være alt andet end tilfredse med. Vi burde være langt mere overlegne mod et hold som Angola. Eneste positive er at vi tros alt har føringen.

Enig. Vores forsvarsspil har været rimeligt ringet. Langt under normalt niveau. Angrebsspillet i 1. halvleg var nu heller ikke godkendt

Stillingen er nu 12-21 ved 32:44

Lagt op : 21/01/2007 7:02 pm
AK
 AK
(@ak)
Noble Member
Topic starter

Så vandt vi jo 39-20. God 2. halvleg. Lars R. var ifølge mig den bedste.

Lagt op : 21/01/2007 8:04 pm
Mikkel Lasson
(@mikkel-lasson)
Noble Member

Ja, 2. halvleg var god 🙂 Synes bare at det er lidt dårligt at lukke 20 mål ind mod Angola, men vi må videre og slå Norge imorgen 😉

Lagt op : 21/01/2007 8:30 pm
Side 1 / 5
Del:
Top-menu
Menu