Наши партнеры

Menu

Forum

Oddset Cup 2009

Notifications
Clear all

Oddset Cup 2009

9 Indlæg
8 Brugere
0 Likes
1,975 Set ialt
Casper Lohse
(@casper-lohse)
Noble Member
Topic starter

På søndag den 11. januar 2009 afvikles det traditionelle indendørsstævne for SAS Liga-klubber i Brøndby Hallen.

Læs optakter og andet - ved at klikke her.

Hvordan tror du, det spænder af?

Hvem vinder? Hvem overrasker? Hvem skuffer? Hvilke uslebne diamanter glæder du sig til at se?

Lad os sparke debatten i gang 😉

Lagt op : 08/01/2009 5:27 pm
Mikkel Lasson
(@mikkel-lasson)
Noble Member

Jeg glæder mig til at se, hvordan de forskellige hold reagere på turneringen. Det bliver spændende at se, hvilke hold, der går efter sejren fuldt ud, og så de hold, der med de unge spillere giver dem chancen for at vise lidt, hvad de kan med en bold, hvilket jo er en ideel chance indendørs.

Når jeg har set nogle af trupperne, så synes jeg, at Horsens hold ser rigtig spændende ud. Med Gilberto, Anders Nøhr, Simon Nagel og mange andre SAS Liga-erfarne spillere ligner de et hold, der går fuldt ud efter at vinde turneringen. Det hold glæder jeg mig rigtig meget til at se nærmere på, og hvis jeg skal tippe en vinder på forhånd, så må det være 'Den Gule Fare'.

FCK har som de forgangne år udtaget et hold spækket med ungdomsspillere, der til dagligt optræder på holdets andethold i 2. division. Jacob Neestrup er nok manden, der skal styre holdet, da han længe har været på holdets førstehold, men flere gange har skader udsat hans tilstedeværelse på holdet.

Brøndby har også udtaget et hold med talenter, og det bliver spændende at se, hvordan de vil reagere på det hele. Brøndby Hallen er som sædvanlig spækket med Brøndby-tilhængere, der vil presse dem frem ad banen i håb om en turneringssejr.

FC Midtjylland har et blandet hold med til turneringen, hvor Dennis Flinta, Baba Collins, Jude Nworuh og Ken Fagerberg er de rutinerede kræfter, der skal spilles på. De kan godt nå rigtig langt med det hold, hvor den gode blanding af rutinerede SAS Liga-kræfter og yngre spillere, der venter på deres chance, skaber en god stemning på holdet, og alle spillere er virkelig nogle, der vil vise, hvad de kan foran Glenn Ridderholm, der har ansvaret for holdet i turneringen.

Lagt op : 08/01/2009 6:49 pm
Patrick Andersen
(@patrick-andersen)
Estimable Member

Personligt glæder jeg mig meget til at se Osama Akharraz, Azad Corlu (Begge Brøndby), Matti Lund Nielsen, Mark Tubæk (Begge Odense), Mads Albæk (FCM), Adda Djeziri (Vejle) og Jacob Neestrup (FCK). Fælles for dem alle er de er teknisk stærke, og derfor vil deres kvaliteter komme til syne.
Især Osama fra Brøndby forventer jeg mig meget af. Under et stævne i Tyskland forleden dag, blev han Brøndbys topscorer. Udover målfarligheden imponerede han med stort overblik og sine tekniske færdigheder.

Horsens stiller højt overraskende op med SAS Liga-spillere, idet de har udtaget Gilberto, Nøhr og Nagel, hvorfor de sammen med AGF faktisk må betegnes som bejlerne til at vinde turneringen. Men intet er givet på forhånd, da alt kan ske.

De to Københavner-hold kan næsten kun overraske, da de ikke stiller med en eneste SAS Liga-spiller af forskellige grunde. Den manglende rutine kan blive udslagsgivende i afgørende situationer. Dog skal man ikke undervurderer publikumsstøtten FCK og BIF vil få, men spændende bliver det helt sikkert at følge hvordan de to holds unge spillere vil klare sig.

Lagt op : 08/01/2009 9:14 pm
soren
(@soren)
New Member

Hm.. For det første så ærger det mig sgu lidt, at ikke en af de Superliga-hold der alligevel stiller med reserver meldte afbud, så Viborg var blevet inviteret. Domkirkebyen har altid været god til denne turnering, og ofte stillet med et stærkt hold. Men sådan er det jo.

Nu er jeg AGF-fan - det skal ingen hemmelighed være -, og igennem de seneste år har turneringen haft laveste prioritet hos AGF-træneren. Nu har vi fået en træner, med fortid som indendørs fodboldspiller, og det kan tydeligvis ses på holdet. Jeg har forsøgt mig med en lille analyse.

Ligalandsholdsspilleren Jakob Poulsen er blandt andet udtaget, og derudover er formstærke Jens Gjesing og midtbanekaptajnen Jerry Lucena at finde i truppen. Lucena og Poulsen har før vundet turneringen.

Dertil er Nando Rafael - en af sommerens store transferbomber i Dansk fodbold - er ligeledes udtaget. Hvad han kan indendørs ved jeg ikke, men som en medspiller en gang sagde "Nando er et monster", og jeg tror der vil blive sat nogle gevaldige skulderskub ind fra Nandos side.

Nyindkøbte Arthur Sorin (Fra Kalmar, kåret til årets bedste back) og Mark Howard er og så udtaget, og begge er glimrende fodboldspillere. Lars Pleidrup er og så på holdet. Ham ved jeg ikke helt hvor står, men Pleidrup er en fighter der levere det forventede, så absolut ikke noget svagt led.

Til sidst er de unge talenter Dennis Høegh (89), Kasper Povlsen (89) og Sanel Kapidzic (90) med i truppen. Kun sidstnævnte mangler sin debut, men netop ham tror jeg er vanvittig indendørs. Hans teknik vidner i hvert fald til, at han burde tilføje holdet noget nyt. Høegh og Povlsen er glimrende teknikkere, og Povlsen var for nyligt på BTs "Kommende A-landshold".

Det mest usikre blad på holdet er Frederik Krabbe som målmand. Hvem husker ikke fantom-redningen mod Vejle, hvor forsvarsspilleren hang i overliggeren, så mon ikke han har evner til det? Jeg håber i hvert fald han gør det flot. Fighterviljen fejler intet.

Jeg peger absolut på AGF som storfavoritter til turneringen, men det er mest fordi jeg ikke kender alle de unge spillere fra de andre klubber.

Lagt op : 08/01/2009 9:32 pm
Morten Straegaard
(@morten-straegaard)
Trusted Member

Altid en herlig turnering, hvor man kan se en masse god fodbold under nogle forhold, som vi ikke er vant til. Hvis jeg skal pege på mine personlige favoritter, så tror jeg det bliver AGF, Esbjerg og Brøndby.

AGF stiller med et spændende hold med mange boldfaste og teknisk dygtige spillere anført af DKs måske bedste indendørsspiller i Jakob Poulsen.

Esbjerg er som altid også et godt bud. Sidste år var ikke så godt, men der er for størstedelens vedkommende stadigt tale om mange af de spillere, der vandt turneringen tre år i træk. Ligesom AGF stiller man med mange pasningsstærke og teknisk dygtige spillere, og en god kombination af talent og rutine.

Brøndby, der er mit sidste bud på en mulig vinder, stiller med et meget spændende hold. Der er ikke så mange etablerede navne som hos AGF og Esbjerg, men til gengæld stiller man med en række af unge teknisk dygtige spillere. Hvis de får troen på det, så kan de blive rigtigt gode. Bare se på ungdomsholdets seneste resultater ved indendørsstævner i tyskland, hvor især Osama så godt ud.

Lagt op : 08/01/2009 10:20 pm
David Thystrup
(@david-thystrup)
Trusted Member

Jeg er inkarnet AGF-fan, men jeg må ærligt indrømme, at jeg også helt objektivt tror på dem i år. Det er godt nok lidt af et hold, som de har taget med i år. Det skal blive spændende at se hvad Erik Rasmussens fortid kan drive det til for dette indendørs GF-mandskab.

Lagt op : 08/01/2009 11:01 pm
AK
 AK
(@ak)
Noble Member

Jeg skal selvfølgelig se denne turnering i morgen. Mit hold, FCK, går nok ikke videre, hvis de gør, vil det være en kæmpe overraskelse for mig og nok også de fleste andre Københavner fans.

Et af de hold som jeg tror på er AGF. De stiller med en spændende trup og derved tror jeg at de har chancen. Men det er svært at spå om. Man ved aldrig rigtig hvem der sådan går videre, og vinder. Jeg har i hvert fald ikke ramt rigtigt de gange jeg har prøvet at gætte mig frem til det.
Jeg ser dog at BIF ikke vinder, hvilket de nok heller ikke gør med deres trup;)

Lagt op : 10/01/2009 3:14 pm
Casper Lohse
(@casper-lohse)
Noble Member
Topic starter

Det uofficielle inde-DM blev her til eftermiddag afgjort. SAS Liga-bundholdet Vejle Boldklub viste sig stærkest på de brune gulve, da de besejrede FC Nordsjælland med hele 3-1.

Mener du, at vinderen var den rigtige - eller mener du, der var et andet hold, som med en knivspids mere held burde have kunnet løfte checken på de 150.000 kroner?

Lagt op : 11/01/2009 9:46 pm
Andreas Johnke
(@andreas-johnke)
Prominent Member

Jeg synes der var flere hold der kunne have gjort det... Vejle var utrolig kyniske da det galt, og det må man jo sige er flot og derved også fortjent.

Dog synes jeg at FC Nordsjælland spillede en rigtig flot omgang fodbold, og de skulle have vundet. Derudover synes jeg også OB spillede rigtig flot.

De sidste 4 kunne i realiteten have vundet allesammen. Horsens og SønderjyskE var efter min mening ligeså gode, som Vejle, men en lille portion held fik Vejle og Nordsjælland igennem i stedet for de to andre.

Lagt op : 11/01/2009 11:33 pm
Del:
Top-menu
Menu