Наши партнеры

Menu

Forum

Nyhedskriterier?

Notifications
Clear all

Nyhedskriterier?

6 Indlæg
4 Brugere
0 Likes
1,305 Set ialt
Morten Straegaard
(@morten-straegaard)
Trusted Member
Topic starter

Først skal i have ros for dette spændende initiativ, men efter at have læst jeres første nyheder igennem bliver jeg nødt til at spørge om nogle ting.

1. Hvilke kriterier har i for jeres nyheder?
Det virker indtil videre som om at i først og fremmest vil fungere som en rygtebørs, da der er rygter i overflod, mens der pt. kun er en nyhed om dagens runder i de forskellige ligaer. Er min opfattelse korrekt? Hvis ja, så fint nok, men hvis ikke, så bør i nok tage en snak i crewet og finde ud af hvordan i vil bringe jeres nyheder, og hvilke i vil bringe.

2. Hvor er jeres kilder?
Når man i så høj grad som i bringer diverse rygter, så er det dårlig journalistik ikke at fortælle hvor disse rygter kommer fra. Nogen har måske ingen problemer med manglende info om hvor rygterne er opstået, og måske er det bare mig der slår for hjertet fordi jeg til dagligt for tudet ørene fulde om det på journalisthøjskolen, men faktum er at i mister troværdighed når i ikke oplyser kilder!

Håber i vil hjælpe med at opklare disse ting. Det virker til at i er godt forberedt på dette projekt, så går ud fra at det måske bare skyldes forglemmelse eller manglende erfaring med denne form for nyhedsformidling.

Lagt op : 01/01/2007 9:31 pm
Casper Lohse
(@casper-lohse)
Noble Member

Tak for de rosende ord Munken.
1. Da vi lige er startet skal vi jo lige i gang, men jeg kan garantere dig for, at der vil komme en masse forskellige nyheder i nær fremtid, men grunden til de mange rygter lige nu, er fordi transfervinduet lige er åbnet.
2. Ja, jeg ved godt at vi burde skrive kilder på, det skal jeg nok fortælle til de andre skribenter også.
Men igen tak for dit indlæg, det er rart at kunne besvare brugernes spørgsmål.

Lagt op : 01/01/2007 9:41 pm
Kasper Jerwiarz
(@kasper-jerwiarz)
Trusted Member

Velkommen til Munken.

Mit kommende svar er mit personlige svar, og noget som jeg selv tager ansvar for. Det er dermed ikke Crewets mening eller opfattelse:

1. Ja, din opfattelse er korrekt, som burde være anderledes. Og det er noget som jeg vil bringe videre.

2. Min nyhed (Den om Eto'o til AC Milan), har jeg ikke skrevet kilde på, i ren forglemmelse, da rygtet er offenliggjort på en engelsk side. Jeg vil derfor ændre min nyhed hurtigst muligst, da kilden selvfølgelig skal med.

MVH
Kasper Jerwiarz

Lagt op : 01/01/2007 9:43 pm
Dennis Cordsen
(@dennis-cordsen)
Estimable Member

Mange tak! kan kun tale for mig selv.. men vil give dig ret i det du siger med kilder.. Selvfølgelig skal vi srkiver hvor det kommer fra..
Ligesom med alle andre slags nyheder hvor man også tror en del mere på "reuters" end man gør på "se og hør"

Dennis

Lagt op : 01/01/2007 9:44 pm
Morten Straegaard
(@morten-straegaard)
Trusted Member
Topic starter

Det er positivt at se hvor villige i er til at tage kritikken til efterretning, selvom den kommer fra en fagskadet som mig (læs, vil altid kunne brokke sig over et eller andet).. 😉

Held og lykke med projektet!

Lagt op : 01/01/2007 9:54 pm
Dennis Cordsen
(@dennis-cordsen)
Estimable Member

Jow tak.. du skal da være velkommen til at bruge siden selvom du er fagskadet:P

Og hvis du nu synes at der er noget der er helt væk i æ hæk kan du jo altid skrive her igen;)

Lagt op : 01/01/2007 9:58 pm
Del:
Top-menu
Menu