Наши партнеры

Menu

Forum

VM Håndbold herre 2...

Notifications
Clear all

VM Håndbold herre 2009

4 Indlæg
2 Brugere
0 Likes
2,650 Set ialt
AK
 AK
(@ak)
Noble Member
Topic starter

I fredags startede VM-slutrunden for herre i håndbold i Kroatien. Kan Danmark gøre det ligeså godt i Kroatien, som de gjorde i Tyskland. Og hvad med sidste års resultater? Kan vi bruge det?

Det er lidt sent og alle hold har derfor allerede spillet to kampe, så det er lidt lettere at sige hvem der går videre.

Gruppe A:
Frankrig, Slovakiet, Australien, Argentina, Rumænien og Ungarn.
Videre til mellemrunden tror jeg bliver Frankrig og Slovakiet. Inden selve kampene troede jeg mere på at Rumænien kunne få 3. pladsen, men efter to nederlag til Ungarn og Frankrig, anser jeg dem for at være ude.
Derfor tror jeg at Ungarn går videre sammen med Frankrig og Slovakiet.

Gruppe B:
Cuba, Spanien, Kroatien, Kuwait, Sverige og Sydkorea.
Kroatien er selvfølgelig sikre på at gå videre. De kan ikke gå glip af det. På hjemmebane foran 10-15.000, så kan man ikke tabe. Eller senere kan de godt, men de går videre.
Spanien har altid været et fantastisk håndboldland, som dem regner jeg også med går videre, sammen med Sverige, som er ved at finde et højt niveau igen.
Cuba og Kuwait får deres øretæver, som de egentlig allerede har fået. Det ser lidt sort ud for Sydkorea, som ellers spillede godt mod Kroatien. Men der mangler dog tre kampe.
Jeg vil mene at Spanien, Kroatien og Sverige går videre.

Gruppe C:
Algeriet, Makedonien, Polen, Tyskland, Tunesien og Rusland.
Polen tror jeg vinder gruppen. Tyskland mangler nogle af deres profiler, hvilket vil koste senere hen. Men de går dog videre.
Denne gruppe synes jeg er noget sværere at spå om. Rusland, Tunesien og Makedonien har alle holdet til at gå videre.
Men mit gæt bliver at Rusland følger Polen og Tyskland

Gruppe D: Danmarks gruppe
Danmark, Norge, Egypten, Saudi-Arabien, Serbien og Brasilien.
Her går vi selvfølgelig videre og det sammen med Norge. Inden turneringen havde jeg en formodning om at Egypten kunne slå Serbien og derved nok gå videre. Men det tror jeg ikke på mere. Serbien har et bedre hold, end jeg lige forventede. Så Serbien følger de to nordiske lande.

VM 2. Runde Gruppe 1:
Gruppen kommer i mine øjne til at bestå af Frankrig, Kroatien, Slovakiet, Spanien, Sverige og Ungarn.
Som det ser ud nu tror jeg at Frankrig og Kroatien hver kommer over med fire point. Måske kan Spanien slå kroaterne, men jeg tvivler nu.
Derfor anser jeg det også for mest realistisk at vi ser to af disse tre lande (Spanien, Kroatien og Frankrig), som værende dem der får en semifinaleplads.

VM 2. Runde Gruppe 2: Forhåbentligt Danmarks.
Danmark, Norge, Polen, Rusland, Serbien og Tyskland.
Jeg håber selvfølgelig at vi får 4 point med over, det er også realistisk efter den sindsyge sejr i går, men vi skal altså også møde Norge.
Jeg tror ærligtalt ikke på Tyskland. Men alligevel tror jeg de kan komme i semifinalen. Enten sammen med Norge, Polen eller for den sags skyld os. Jeg er meget usikker.
Men mit endelig gæt bliver altså Polen og Danmark eller Tyskland. Norge mangler lige det sidste.

Man kan se grupperne på vm.tv2.dk

Lagt op : 19/01/2009 4:37 pm
Patrick Andersen
(@patrick-andersen)
Estimable Member

Gruppe A:
Frankrig, Slovakiet, Australien, Argentina, Rumænien og Ungarn.
Videre til mellemrunden tror jeg bliver Frankrig, Ungarn og enten Rumænien eller Slovakiet, jeg hælder dog mest til slovakerne, selvom de har mødt svage modstanderne (Argentina og Australien) ind til videre.

Gruppe B:
Cuba, Spanien, Kroatien, Kuwait, Sverige og Sydkorea.
Kroatien er selvfølgelig sikre på at gå videre. De kan ikke gå glip af det. På hjemmebane foran 12.000, så er man meget langt allerede samtidig med kroaterne har stjerner som Balic, deres to målmænd, Metlicic, Vori osv. Spanien er også selvskrevent til at gå idere, sammen med Sverige, der dog kommer til at kæmpe hårdt med Sydkorea om den sidste plads.
Cuba og Kuwait får deres øretæver, som de egentlig allerede har fået.

Gruppe C:
Algeriet, Makedonien, Polen, Tyskland, Tunesien og Rusland.
Det bliver en rigtig tæt pulje, hvilket allerede kan ses, da Rusland og Tyskland spillede uafgjort forleden dag. Tunesien har et godt landshold, men i den svære gruppe de er i, så tror jeg ikke på de kommer videre, da Polen, Tyskland og Rusland alle er stærkere, selvom tyskerne mangler mange spillere ift. deres VM-triumf i 07.

Gruppe D: Danmarks gruppe
Danmark, Norge, Egypten, Saudi-Arabien, Serbien og Brasilien.
Efter de første to kampe er det næsten givet, hvem der går videre. Nemlig Danmark, Serbien og Norge. Dog har Egypten stadigvæk en lille chance, men det kræver de vinder over Norge i aften, men med Egyptens svage kamp mod Saudi-Arabien tror jeg vores norske naboer kommer videre.

VM 2. Runde Gruppe 1:
Gruppen kommer efter min vurdering til at bestå af Frankrig, Kroatien, Slovakiet, Spanien, Sverige og Ungarn.
Hvis alt bliver som forudset kommer Kroatien og Frankrig videre med fire point og er derfor stort set sikre på at komme i semifinalen. Dog vil Frankrig få problemer mod svenskerne, men i 4 ud af 5 kampe vil Frankrig vinde over dem.

VM 2. Runde Gruppe 2: Danmarks.
Danmark, Norge, Polen, Rusland, Serbien og Tyskland.
Som det ser ud nu kommer polakerne og Danmark videre med fire point og er selvfølgelig derfor favoritter til at komme i semifinalen, men jeg Polen vil få rigtig svært ved at slå Serbien, som viste skræmmende styrke i første halvleg mod Danmark. Så hvis serberne slår Polen vil gruppen for alvor vil blive åbnet op. Jeg tror Danmark og Serbien er at finde i semifinalen.

Lagt op : 19/01/2009 4:54 pm
AK
 AK
(@ak)
Noble Member
Topic starter

Spændende, Patrick

Og efter at Serbien tabte i går, kan det blive sværere for os, hvis altså Brasilien går videre, da de ikke har niveau til at kunne stå overfor Tyskland, Polen og Rusland(Makedonien?)

At Polen så også tabte til Makedonien anser jeg altså også som en relativ stor overraskelse og det kan være spændende hvis Makedonien tager med Polen og tyskerne over i mellemrunden, da de tre hold, så ikke vil have alt for mange point. Som det ser ud nu.

Lagt op : 20/01/2009 3:48 pm
Patrick Andersen
(@patrick-andersen)
Estimable Member

Jeg er rer sikker på Serbien nok skal komme videre fra "vores" pulje, da de er stærkere end Norge (hvis Serbien altså tager sig sammen!) og sikkert slår sauderne.

Det er genialt det som er sket i den pulje, som Danmarks skal flettes sammen med, da der er en chance for at ingen fra den pulje ikke får fire point med over. Det kræver "bare" at Makedonien slår Rusland i deres indbyrdes opgør og at Tunesien taber til Tyskland.

Lagt op : 20/01/2009 4:25 pm
Del:
Top-menu
Menu