Наши партнеры

Menu

Forum

Hvilken liga er den...

Notifications
Clear all

Hvilken liga er den bedste?

44 Indlæg
5 Brugere
0 Likes
6,221 Set ialt
AK
 AK
(@ak)
Noble Member
Topic starter

Først vil jeg sige: Alle har sin egen mening

Ja, hvilken liga er egentlig den bedste. Jeg mener, som i nok også gør, at den engelske, tyske, spanske, italienske og franske er de bedste i verden. Men hvilken er bedst og hvorfor?

Premier League, England
I England spiller de det jeg kalder fantastisk fodbold. Kampene er fantastiske at se. Hårde tacklinger osv. Høj intensitet hos hver spiller. Klasse liga.

1. Bundesliga, Tyskland
Den synes jeg ikke er særlig stærk igen. Holdene er middelmådige i Europa. Men alle kan næsten slå alle. Dejlig liga.

La Liga, Spanien
Denne liga kan jeg delvist lide. De spiller fantastisk teknisk fodbold, men hvor er fysikken? De falder for let i Spanien.

Serie A, Italien
Jeg er tilhænger af defensivt spil. Jeg synes det er fantastisk at se et hold med et defensivt udgangspunkt spille flot fodbold frem af banen.

Lique 1, Frankrig
I tænker sikkeret: "Hvad hulen mener han med at den franske liga er god?"
Jeg synes simpelthen den er god. Alle spillere er fantastiske med en bold og alle er fysisk stærke. Ligaen er meget jævnbyrdig fra 2.-20. pladsen.

Endelig mening:
Den engelske og franske mener jeg er den bedste. Jeg ved godt at i Frankrig er de bedste spillere ikke, men det er kun pga. økonomien.
Jeg ved også godt at de franske hold ikke er med i Europa, men i 2003/04 sæsonen tabte to franske hold altså henholdvis Champions League og UEFA Cup finalen.

Hvad mener i?

Lagt op : 24/03/2007 1:51 pm
Mikkel Lasson
(@mikkel-lasson)
Noble Member

Jeg mener helt klart at Premier League er den stærkeste liga. Der bliver spillet med højt tempo i hver kamp og der bliver gået til stålet. La Liga kan jeg lide pga. det tekniske spil, men jeg hader den også, fordi de falder alt, alt for nemt!
En liga du ikke nævner er Æresdivisionen. Den kan jeg også godt lide, det er nok mest fordi der bliver scoret mange mål, men også fordi alle hold spiller med tre mand fremme.
Jeg kan ikke sige meget om den franske da jeg ikke følger så meget med i den. Det samme gælder Italien, som jeg ikke kan lide efter alle de skandaler og så spiller de kedeligt fodbold efter min overbevisning.
Bundesligaen er heller ikke den mest interessante liga, men jeg ser da nogle kampe fra den når der er nogen på Viasatsport 1, for at følge danskerne 🙂

Lagt op : 24/03/2007 1:55 pm
MonQ
 MonQ
(@monq)
Reputable Member

Der er kun ét svar, og det er Premier League. Ja, der bliver gået til stålet, spillerne er hurtigere og spillet er mere intensivt. Jeg synes dog, at mange glemmer, at der også er fantastisk teknik i Premier League, fordi mange antager, at i Spanien bliver der spillet fantastisk samba-bold hele tiden.

Se på spillere som Henry, Lampard, Gerrard, Van Persie, Arteta, Robben, Ronaldo, Rooney osv.! Det er altså spillere med en sublim teknik.

Ydermere kan jeg godt lide forsvarsspillet i den engelske liga, fordi de ikke er bange for at drible og løbe med bolden. Her ser jeg Ferdinand, Agger, Toure og Carvalho som sublime teknikkere i forhold til deres position.

Jeg har ikke tålmodighed til at se Serie A, medmindre der er tale om lokalbrag i Milano eller Rom. I spanien falder de ALT for let, og dommeren kigger alt for meget efter spillernes reaktioner.

That's my opinion.

Lagt op : 24/03/2007 5:26 pm
Adam
 Adam
(@adam)
Estimable Member

Det er muligt PL - Verdens bedste liga har den højeste intensitet. Men Serie A har de bedste spillere og det bedste fodbold. Og det er vel nu engang det, man går efter. Så kan lønninger osv. være nok så høje i England. Der er vel en grund til at Italien er verdensmestre, og at de fleste spillere bliver i den hjemlige liga...

Lagt op : 24/03/2007 8:15 pm
MonQ
 MonQ
(@monq)
Reputable Member

Adam Anker-Moller skrev:

Det er muligt PL - Verdens bedste liga har den højeste intensitet. Men Serie A har de bedste spillere og det bedste fodbold. Og det er vel nu engang det, man går efter. Så kan lønninger osv. være nok så høje i England. Der er vel en grund til at Italien er verdensmestre, og at de fleste spillere bliver i den hjemlige liga...

OK, adzke. Lad os stille et hold fra PL og Serie A, og så kan vi bedømme det. Jeg lægger ud med den engelske liga:

Cech

Eboue-Ferdinand-Terry-Cole

Ronaldo-Fabregas-Lampard-Robben

Drogba-Henry

Ydermere kan nævnes Steven Gerrard, som jeg ikke lige kan finde en plads til.

EDIT: Det skal lige nævnes, at det ikke er mine yndlingsspillere, men mere dem, som er kendt internationalt.

Lagt op : 24/03/2007 8:18 pm
Adam
 Adam
(@adam)
Estimable Member

Steffen Caspersen skrev:

OK, adzke. Lad os stille et hold fra PL og Serie A, og så kan vi bedømme det. Jeg lægger ud med den engelske liga:

Cech

Drogba-Henry

Fint, effe4ever!

Da jeg til den dag, jeg dør vil mene, Juventus er blevet uretfærdigt behandlet, vil jeg tage dem med:

Buffon

Oddo-Matrix-Grosso

Stankovic-Totti-Vieira-Mancini
Kaka´

Toni-Bianchi

Lagt op : 24/03/2007 8:24 pm
MonQ
 MonQ
(@monq)
Reputable Member

Adam Anker-Moller skrev:

Steffen Caspersen skrev:

Cech

Drogba-Henry

Fint, effe4ever!

Da jeg til den dag, jeg dør vil mene, Juventus er blevet uretfærdigt behandlet, vil jeg tage dem med:

Buffon

Oddo-Matrix-Grosso

Vieira
Stankovic-Totti-Kaka´-Mancini

Toni-Bianchi

Nå, gutter. Hvad siger I? Vinder PL over Serie A?

For mig er der ingen tvivl.

Lagt op : 24/03/2007 8:25 pm
Adam
 Adam
(@adam)
Estimable Member

Steffen Caspersen skrev:

Serie A er uden tvivl bedre besat på målmandsposten, angrebet og midtbanen. Forsvaret er muligvis bedre på papiret for PL...

Lagt op : 24/03/2007 8:26 pm
MonQ
 MonQ
(@monq)
Reputable Member

Adam Anker-Moller skrev:

Steffen Caspersen skrev:

Serie A er uden tvivl bedre besat på målmandsposten, angrebet og midtbanen. Forsvaret er muligvis bedre på papiret for PL...

Heeh, jeg mener nu, at Cech er verdens bedste målmand, og Chelsea har ikke lukket mange mål efter tjekken med hætten kom tilbage.

På papiret er både PL's forsvar og angreb bedre. Du kan aldrig mene, at Bianchi har noget nær samme klasse som Drogba og Henry, mens Toni på noget nær det samme niveau som de to.

Midtbanen er meget lige, og hvis jeg skulle stille den op, som du har gjort, ville jeg putte en Makelele eller Gilberto bag de fire andre.

Lagt op : 24/03/2007 8:29 pm
MonQ
 MonQ
(@monq)
Reputable Member

Årets hold i Premier League i år, efter min mening:

Lehmann

Finnan-Ferdinand-Toure-Baines

Ronaldo-Lampard-Fabregas-Gareth Barry

Drogba-Martins

Med andre ord, synes jeg, at mange af de store stjerner har skuffet, mens der har været mange skader, fx til Terry og Henry.

Martins har været fantastisk og har imponeret alle med utrolige mål. Er en stor fan af Leighton Baines, mens Steve Finnan har overrasket mig postitivt. Overvejer lidt, om Terry skal ind i forsvaret, da man ikke andet end kan respektere ham.

Lagt op : 24/03/2007 8:36 pm
Adam
 Adam
(@adam)
Estimable Member

Steffen Caspersen skrev:

Årets hold i Premier League i år, efter min mening:

Lehmann

Finnan-Ferdinand-Toure-Baines

Ronaldo-Lampard-Fabregas-Gareth Barry

Drogba-Martins

Med andre ord, synes jeg, at mange af de store stjerner har skuffet, mens der har været mange skader, fx til Terry og Henry.

Martins har været fantastisk og har imponeret alle med utrolige mål. Er en stor fan af Leighton Baines, mens Steve Finnan har overrasket mig postitivt. Overvejer lidt, om Terry skal ind i forsvaret, da man ikke andet end kan respektere ham.

OK.

Lagt op : 24/03/2007 8:37 pm
AK
 AK
(@ak)
Noble Member
Topic starter

Jeg må nok holde med Adam. Jeg synes nu altså ikke at Cech er verdens bedste målmand.
@Steffen
Angående det med at du vil have en til at stille hold fra Italien op mod det hold du har lavet fra England synes jeg det er dumt.
Det kan godt være at England har de allerstørste stjerner, hvis vi skal sammenligne med Italien, men i Italien er der mange, mange flere spillere, som lige ligger under betegnelsen stjerner modsat dem fra England.
Ergo, synes jeg at den italienske er bedre.

Lagt op : 24/03/2007 8:46 pm
Adam
 Adam
(@adam)
Estimable Member

Karel Poborsky skrev:

Jeg må nok holde med Adam. Jeg synes nu altså ikke at Cech er verdens bedste målmand.
@Steffen
Angående det med at du vil have en til at stille hold fra Italien op mod det hold du har lavet fra England synes jeg det er dumt.
Det kan godt være at England har de allerstørste stjerner, hvis vi skal sammenligne med Italien, men i Italien er der mange, mange flere spillere, som lige ligger under betegnelsen stjerner modsat dem fra England.

Jeg synes uden tvivl, der er flere og større stjerner i italien...

Lagt op : 24/03/2007 8:47 pm
MonQ
 MonQ
(@monq)
Reputable Member

Karel Poborsky skrev:

@Steffen

Nå, så synes du altså ikke, at Cech er verdens bedste målmand. Hvorfor er det dumt? Jamen så nævn tyve stjerner fra Serie A, så nævner jeg 21 fra England. Kom nu, du kan jo godt.

Lagt op : 24/03/2007 8:47 pm
AK
 AK
(@ak)
Noble Member
Topic starter

Adam Anker-Moller skrev:

Karel Poborsky skrev:

@Steffen

Jeg synes uden tvivl, der er flere og større stjerner i italien...

jamen så lav en liste med de største stjerner. Jeg følger ikke 120% med i nogen af de to ligaere.

Lagt op : 24/03/2007 8:48 pm
Side 1 / 3
Del:
Top-menu
Menu