Наши партнеры

Menu

Forum

Hvilken slags fodbo...

Notifications
Clear all

Hvilken slags fodbold er du tilhænger af?

19 Indlæg
11 Brugere
0 Likes
4,403 Set ialt
AK
 AK
(@ak)
Noble Member
Topic starter

Jeg tænker på f.eks. fysisk-, offensivt-, teknisk- eller måske defensivt fodbold.

Jeg er selv mest tilhænger af defensivt fodbold med godt kontraspil.
Jeg elsker fodbold hvor et hold lader det andet hold spille bolden rundt, mens de venter på deres egen chance.
Samtidig synes jeg det er fedt når det er et hold hvor de fleste spillere ikke er bange for at lave en hård tackling.
Jeg elsker at se kontraspil. Synes det er fedt at se at et hold f.eks. i eget straffesparksfelt erober bolden og 30 sek. og 10-20 boldberørninger senere at holdet har scoret.

Hvilken slags fodbold er du tilhænger af? og hvorfor?

Lagt op : 26/03/2007 4:57 pm
Casper Lohse
(@casper-lohse)
Noble Member

Jeg hælder mest til teknisk fodbold, det at se fx Ronaldinho lave en lækker finte, eller se Juninho sparke bolden i kassen næsten fra midterlinjen, gør bare fodbold hver at se, og i mine øjne, er det tekniske med til at peppe spillet op.

Lagt op : 26/03/2007 5:15 pm
MonQ
 MonQ
(@monq)
Reputable Member

Karel Poborsky skrev:

Jeg tænker på f.eks. fysisk-, offensivt-, teknisk- eller måske defensivt fodbold.

Jeg elsker fodbold hvor et hold lader det andet hold spille bolden rundt, mens de venter på deres egen chance.
Samtidig synes jeg det er fedt når det er et hold hvor de fleste spillere ikke er bange for at lave en hård tackling.
Jeg elsker at se kontraspil. Synes det er fedt at se at et hold f.eks. i eget straffesparksfelt erober bolden og 30 sek. og 10-20 boldberørninger senere at holdet har scoret.

30 sekunder er godt nok et langt kontra angreb. Så løber de lidt langsomt.

Ellers er jeg til en kompakt midtbane med flamoyante fløje, således de kan rykke ind i banen og afslutte.

Lagt op : 26/03/2007 5:17 pm
AK
 AK
(@ak)
Noble Member
Topic starter

Steffen Caspersen skrev:

Karel Poborsky skrev:

30 sekunder er godt nok et langt kontra angreb. Så løber de lidt langsomt.

Ellers er jeg til en kompakt midtbane med flamoyante fløje, således de kan rykke ind i banen og afslutte.

Det var nu også bare et eksempel på det jeg kan lide. Måske lidt dårligt. 20 sek. passer vel bedre.

Lagt op : 26/03/2007 5:21 pm
MonQ
 MonQ
(@monq)
Reputable Member

Heeh, oki, fair nok, Karel.

Har ikke noget imod, at man spiller defensivt, når modstanderne har bolden, da der jo er en vis logik ved dette. Når man så har bolden, skal man ifølge mig såvidt forsøge at føre bolden frem med mange spilstationer. Kan især godt lide det hurtige pasninsspil i stedet for de lange afleveringer.

Lagt op : 26/03/2007 5:24 pm
AK
 AK
(@ak)
Noble Member
Topic starter

Steffen Caspersen skrev:

Har ikke noget imod, at man spiller defensivt, når modstanderne har bolden, da der jo er en vis logik ved dette. Når man så har bolden, skal man ifølge mig såvidt forsøge at føre bolden frem med mange spilstationer. Kan især godt lide det hurtige pasninsspil i stedet for de lange afleveringer.

Det med det hurtige pasningsspil synes jeg selv er fedt. Men jeg kan godt lide at se et hold som f.eks. Grækenland under EM 2004. Det var jo en fantastisk spillestil.

Lagt op : 26/03/2007 5:27 pm
Mikkel Lasson
(@mikkel-lasson)
Noble Member

Jeg elsker det hårde fysiske spil. Derfor elsker jeg at se brittisk fodbold, hvor de går til stålet i hver eneste kamp, og hvor dommerne også tillader det. Det tekniske fodbold kan jeg selvfølgelig også lide, og det er der også i den engelske Premier League. Det er en fantastisk spillestil, jeg bare elsker at se på 🙂

Lagt op : 26/03/2007 8:31 pm
Mikkel Exner
(@mikkel-exner)
Honorable Member

Karel Poborsky skrev:

Steffen Caspersen skrev:

Det med det hurtige pasningsspil synes jeg selv er fedt. Men jeg kan godt lide at se et hold som f.eks. Grækenland under EM 2004. Det var jo en fantastisk spillestil.

Hurtigt pasningsspil kan jeg også godt lide.. Elsker i det hele taget offensivt at teknisk fodbold..

Til gengæld er jeg fuldstændig uenig med dig, angående Grækenlands spillestil, det var da godt nok noget af det mest elendige jeg længe har set.. Hader at se folk spille på den måde, men det er jo en smagssag..

Lagt op : 27/03/2007 4:46 pm
FreshPrince1982
(@freshprince1982)
New Member

Hel klart en 4-4-2

den ska helst være flad på alle kæderne, lidt ligesom dengang Bosse var landstræner :), spillet skulle så flyde gennem midten som skulle bestå af en defensiv spiller og en mere offensiv spiller lidt ala Diego i Bremen

Spillet skulle være teknisk betonet, langs jorden, korte afleveringer + hurtigt, spillet skulle foregå på små områder som den stil Barcelona havde under Johan Cruyff 😉

Altså stor fokus på det tekniske

Lagt op : 28/03/2007 9:19 pm
Kimu
 Kimu
(@kimu)
Eminent Member

Mikkel Lasson skrev:

Jeg elsker det hårde fysiske spil. Derfor elsker jeg at se brittisk fodbold, hvor de går til stålet i hver eneste kamp, og hvor dommerne også tillader det. Det tekniske fodbold kan jeg selvfølgelig også lide, og det er der også i den engelske Premier League. Det er en fantastisk spillestil, jeg bare elsker at se på 🙂

Kan ikke være mere enig. Har samme syn på engelsk fodbold, også derfor jeg har en kæmpe stor passion for det.

Lagt op : 26/05/2007 2:03 pm
Morten Straegaard
(@morten-straegaard)
Trusted Member

Jeg kan se det smukke i næsten alle former for fodbold. Selvfølgeligt har Johan Cruyff filosofien, dribleglade brasilianere osv nogle naturlige fascinationselementer, men kan også sagtens se geniale ting i Drillo-stilen.

Det eneste jeg ikke kan have, er når på forhånd har en indstilling der siger at de har tabt kampen. Man skal aldrig give fortabt på forhånd!!

Lagt op : 27/05/2007 6:08 pm
Dennis Cordsen
(@dennis-cordsen)
Estimable Member

Steffen Caspersen skrev:

Jeg kan normalt ikke lide at hold stille sig ned og pakke sig.
Især ikke når holdene ikke har spillerne til det.
Der er dog undtagelser. F.eks Grækenland som du nævner synes jeg på en eller anden måde spillede en befriende form for fodbold. De spillede ikke offensivt bare for at have et alibi til pressen om at de i det mindste forsøgte at være med i kampen som man alt for tit hører trænere sige efter en kamp.
Et andet eksempel på defensivt fodbold jeg alligevel godt kunne lide at se var Horsens i det år de rykkede op.

Morten

Det eneste jeg ikke kan have, er når på forhånd har en indstilling der siger at de har tabt kampen. Man skal aldrig give fortabt på forhånd!!

Enig med dig og det er osse det jeg mener med Grækenland og horsens.
Det kan godt være at de spiller udfra kontraspillet, men alligevel er de ikek bange for at gå med frem når chancen byder sig

Og nu vi snakker om hvad vi kan lide og ikke lide så er jeg en af dem der ikke kan lide at Viborg er begyndt at spille offensivt.
Det har de simpelthen ikke holdet til.

Lagt op : 27/05/2007 10:33 pm
Mikkel Exner
(@mikkel-exner)
Honorable Member

Ikke for noget, men jeg tror nu nærmere det var Karel der skrev det..

Lagt op : 27/05/2007 10:37 pm
Dennis Cordsen
(@dennis-cordsen)
Estimable Member

Mikkel Exner skrev:

Nej:) læs ligeovenover mit svar:)

Lagt op : 27/05/2007 10:40 pm
AK
 AK
(@ak)
Noble Member
Topic starter

Dennis Cordsen skrev:

Mikkel Exner skrev:

Nej:) læs ligeovenover mit svar:)

Hvis det er det her, så er det mig der mener det...

Lagt op : 27/05/2007 11:15 pm
Side 1 / 2
Del:
Top-menu
Menu