Наши партнеры

Menu

Forum

Artikel: Vinterens ...

Notifications
Clear all

Artikel: Vinterens transfervindue 08/09

Casper Lohse
(@casper-lohse)
Noble Member

Vinterens transfervindue har været tilbageholdende for manges vedkommende, hvilket i langt de flestes tilfælde har skyldtes den finansielle verdenssituation. Der er blevet indgået flere lejeaftaler af storklubber, og det plejer normalvis ikke at ske. I stedet for at betale skyhøje summer for spillere er der mange, der har benyttet sig af at leje de spillere, de føler, var nødvendige til deres hold.

Læs artiklen her: https://www.totalbold.dk/readarticle.php?article_id=267

ER DU ENIG ELLER UENIG? - KOMMENTÉR HERUNDER

Topic starter Lagt op : 09/02/2009 1:18 pm
AK
 AK
(@ak)
Noble Member

Jeg synes at den danske del er lidt mærkelig, hvis man kan sige det sådan.
1. Martin Vingaard, Esbjerg --> FC København
2. Mark Howard, Brøndby --> AGF
3. Njogu Demba-Nyren, Brann --> OB
4. Remco van der Schaaf, Burnley --> Brøndby
5. Tobias Grahn, --> Randers

Jeg er helt enig i at Martin Vingaard er det mest spændende og et rigtg godt køb af de københavnske løver. Han har vist et højt niveau i rigtig lang tid for Esbjerg og har endda fået landsholdsdebut.
Mark Howard er også en god signing fra AGFs side. En god forsvarsspiller, som Brøndby åbenbart ikke ville bruge, selvom han spillede got i langt det meste af tiden.
Nyren er også et godt køb, han var i hvert fald meget farlig for Esbjerg i sin tid.
Tobias Grahn har jo altid spillet godt i Danmark. Så et klassekøb fra Randers side bliver det nok.
Men at I rangere ham hollænderen på listen er i mine øjne komisk.
Han har da spillet for PSV, og spillet for det hollandske u-21 landshold. Mere har han ikke. Jo et halvt år i Burnley, hvor han ikke spillede. Ergo vi kender ikke hans niveau, kun for år tilbage, og det endda lidt.

Derimod har FC Nordsjælland og Vejle lavet langt bedre køb synes jeg. At FC Nordsjælland henter Nicolai hjem er immervæk klasse gjort. En fantastisk midtbanespiller, som nok skal sørge for at FCN får flere point. De har derudover lejet José Junior i FCK. Han har af og til vist sit niveau i FCK, men både i Malmö og OB var han jo en stjerne. Han lavede mål på samlebånd.
Vejle har hentet spændende spillere som Martin Pedersen, Allan Gaarde og Rasmus Würtz.
Det kan godt være at Martin Pedersen er et svin på banen, men han klarer det jo meget godt. Han har spillet i SAS Ligaen i mange år og har faktisk et højt niveau, men også et lavt bundniveau. Derudover har han altså spillet Champions League her i efteråret.
Allan Gaarde er måske ikke en der skal på sådan en liste, og vi kender ham faktisk heller ikke så godt efter 3 år i udlandet.
Rasmus Würtz er lejet i FCK. Godt set af Vejle. En spiller, som pga. skader ikke har fået sit gennembrud i SAS Ligaen. Men da han spillede i AaB gjorde han det jo fantastisk.
Så nej jeg er ikke 100 enig med jeres danske del.

Deruodover har jeg nok glem nogle spillere.

SvarCiter
Lagt op : 09/02/2009 1:30 pm
Patrick Andersen
(@patrick-andersen)
Estimable Member

AK Moltke skrev:

Men at I rangere ham hollænderen på listen er i mine øjne komisk.
Han har da spillet for PSV, og spillet for det hollandske u-21 landshold. Mere har han ikke. Jo et halvt år i Burnley, hvor han ikke spillede. Ergo vi kender ikke hans niveau, kun for år tilbage, og det endda lidt.

Det kan godt være den almindelige dansker ikke kender ham. Men det er jo ikke ens betydende med, at han er dårlig. Hvem kendte noget til Samuel Holmén, da han kom til Brøndby? Meget få! Det samme kan man sige om Remco, som har et bedre CV end Holmén. Remco var tilmed en del skadet i sin tid i Burnley, hvilket forklarer den manglende spilletid.

Nu kan jeg ikke lige finde linket, men i en udtagelse, der har Brian "The Beast" Jensen udtalt han er et godt køb - ligeså med Anders Due, der spillede sammen med Remco i hollandske Vitesse, hvor han var anfører og Vitesse er altså på niveau med toppen af den danske liga, så jeg vil mene det er et godt køb.

AK Moltke skrev:

Derimod har FC Nordsjælland og Vejle lavet langt bedre køb synes jeg. At FC Nordsjælland henter Nicolai hjem er immervæk klasse gjort. En fantastisk midtbanespiller, som nok skal sørge for at FCN får flere point.

Manden er ved at være over the hill efter min mening. Han kan dog sagtens bruges i FCN, men der er en grund til det ikke er en top 4-klub der henter ham hjem.

Men det er jo en smagsag og man har lov til at være enig / uenig.

SvarCiter
Lagt op : 09/02/2009 1:55 pm
Andreas Johnke
(@andreas-johnke)
Prominent Member

Efter min mening er Vitesse ikke i nærheden af toppen af den danske liga... Den svarer vel meget godt til et hold, som AGF eller Randers efter min mening. Jeg tror både FCK, Brøndby, OB, FCM og AaB ville slå Vitesse ret ubesværet i UEFA cuppen...

SvarCiter
Lagt op : 09/02/2009 3:48 pm
Patrick Andersen
(@patrick-andersen)
Estimable Member

FCM og AaB er på niveau med Vitesse efter min vurdering, selvom Vitesse ikke er andet end et midterhold i Holland, så kan de sagtens klare sig i top 5 i Danmark. De eneste hold der skal slå Vitesse er vel OB, FCK og Brøndby, men så kommer hold som FCM og AGF, der på en god dag kan hamle op med Vitesse. Så jeg vil da mene de ville være i den danske top.
De må trodsalt også have en del penge siden de kan hente Lasse Nilsson, som Lynge ikke havde råd til at betale permanent (selvom han nok ikke ville købe ham, så havde han stadigvæk ikke råd).

SvarCiter
Lagt op : 09/02/2009 4:02 pm
Andreas Johnke
(@andreas-johnke)
Prominent Member

Patrick Andersen skrev:

FCM og AaB er på niveau med Vitesse efter min vurdering, selvom Vitesse ikke er andet end et midterhold i Holland, så kan de sagtens klare sig i top 5 i Danmark. De eneste hold der skal slå Vitesse er vel OB, FCK og Brøndby, men så kommer hold som FCM og AGF, der på en god dag kan hamle op med Vitesse. Så jeg vil da mene de ville være i den danske top.
De må trodsalt også have en del penge siden de kan hente Lasse Nilsson, som Lynge ikke havde råd til at betale permanent (selvom han nok ikke ville købe ham, så havde han stadigvæk ikke råd).

Well jeg er uenig...

Det kan godt ske Vitesse har flere penge, men jeg er også af den overbevisning at AaB handler væsentligt bedre end Vitesse gør det. AaB går ikke ud og bruger 12millioner kroner på en spiller der skal være rotation. Hvis de bruger sådanne mængder så er det en der er blandt de 5-10 bedste i SAS liga'en...

Jeg kan bestemt ikke følge med i at Vitesse skulle være bedre... Det er ikke just et tophold i Holland, og de har aldrig været det. I enkelte sæsoner har de været med oppe og blande sig, men normalvis er Vitesse et hold der slutter blandt de 6-12 bedste. Det er ikke prangende og jeg mener aldrig at have set dem performe i Europa, som jeg har set både AaB, FCK, Brøndby og OB gøre det...

SvarCiter
Lagt op : 09/02/2009 8:09 pm
Del:
Top-menu
Menu