Наши партнеры

Menu



Forum

Hvad er din holdnin...
 
Notifications
Clear all

Hvad er din holdning til Real-fadæsen?

3 Indlæg
3 Brugere
0 Likes
1,437 Set ialt
(@david-thystrup)
Indlæg: 72
Trusted Member
Topic starter
 

Hej derude! Jeg har længe, længe været en stor Real Madrid-fan, og det vil jeg meget vel blive ved med at være. Dog har der på det seneste været en række hændelser som er yderst uheldige for den klub, som jeg har allermest i hjertet. Først og fremmest var der trænerfyringen af den ellers pligtopfyldende Schuster. Dette kan dog skyldes interne problemer, som vi ikke kender til, og derfor vil jeg lade denne sag ligge.

Derefter har klubben været ude at forstærke sig for at kunne rede hæderen i løbet af resten af sæsonen. Købene har der i sig selv ikke været noget i vejen med. Parejo er blevet hentet tilbage, en af Europas farligste unge målmagere, Huntelaar, er købt. Slutteligt har man hentet defensive forsyninger i form af Lassana Diarra. Gennem hele den lange periode hvor i, at rygterne omkring diverse mulige Real Madrid-emner har verseret, har der været lagt vægt på, at spilleren skal kunne optræde i Champions League for klubben.

Her er den paragraf, som der er så meget kontrovers omkring.
Paragraf 17.17: Fra og med ottendedelsfinalen kan en klub indskrive maksimalt tre nye spillere for de resterende kampe i turneringen. Indskrivningen skal ske inden den 1. februar 2009. Denne dato kan ikke fraviges.

Paragraf 17.18: En spiller i kvoten på tre som nævnt ovenfor, som har spillet i en UEFA-turnering denne sæson for en anden klub, kan undtagelsesvist blive indskrevet, når han ikke har været indskrevet:
- i den samme turnering for en anden klub.
- i en anden klub, som i øjeblikket spiller den samme turnering.

Denne paragraf er jo godt nok lidt lumsk. Menes der med ”En spiller i kvoten på tre som nævnt ovenfor,” at der er én af de spillere fra kvoten, som undtagelsesvis kan indskrives selvom han har spillet i en anden UEFA-turnering, eller snakker man om, at en fodboldspiller kan indskrives også selvom han har spillet i andre UEFA-turneringer?
Kongeklubben har tilsyneladende tænkt sidstnævnte. Men for mig at se kan denne paragraf ses på to vinkler, og her kommer mit gyldne spørgsmål til Calderón så.

Hvorfor har man ikke spurgt UEFA, før man købte begge spillere?

Efter min mening synes jeg, at Los Merengues må bide i det sure æble, og indse, at de altså har fejlet i denne omgang. Tilsyneladende har man planer om at gå hele vejen til EU, for at få trumfet begge spillere igennem. Det bliver usmageligt, hvis sagen når disse højder.

Hvad siger du? Har Real Madrid begået årets brøler, eller er afslaget fra UEFA unfair, og hvorfor?

Skal man vælge Diarra eller Huntelaar, hvis man endegyldigt får nej?

 
Lagt op : 08/01/2009 11:04 pm
(@ronni-bodker)
Indlæg: 107
Estimable Member
 

"One player from the above quota of three who..."

Dette er det eksakte der står i UEFA's reglement, altså den engelske version. I modsætning til den danske udgave, mener jeg ikke der kan herske nogen som helst tvivl om hvad der står her og at Real derfor må bide i det sure æble. Hvis dette skal misforstås, er det også kun fordi man vil misforstå det!

 
Lagt op : 09/01/2009 11:47 am
(@andreas-johnke)
Indlæg: 753
Prominent Member
 

Diarra og Huntelaar er begge unge spillere, som efter min mening styrker holdet på sigt, men måske ikke lige fra dags dato, derfor ser jeg ingen grund til ikke at købe dem, selvom de ikke skulle kunne spille CL. Real har rigeligt med stjerner på de pladser, og spørgsmålet lyder vel næsten.

- HVEM kunne Real Madrid have købt, som de reelt set måtte bruge i CL, som var bedre end ovenstående? Mit svar, Ingen! Alle store spillere der kan træde direkte ind i Madrid holdet spiller allerede europæisk...

 
Lagt op : 10/01/2009 11:58 am
Del:
Top-menu
Menu