Наши партнеры

Menu

Forum

Brøndby IF tråden (...

Notifications
Clear all

Brøndby IF tråden (nr.1)

Side 12 / 12
Casper Lohse
(@casper-lohse)
Noble Member

Mike Justesen skrev:

Brøndby IF ender med at blive til et bund/midterhold de næste mange år. Deres afslag på investorgruppen var det dummeste de nogensinde kunne gøre, og hvis ikke en konkurs truer nok, så gør en kæmpe spiller flugt.

Brøndby er ikke et tophold mere, og det bliver de nok heller ikke igen.

Hvad begrunder du det ud fra?

Personligt tror jeg godt, at Brøndby kan komme tilbage i toppen af ligaen, dog først i næste sæson. Pt. er moralen helt i bund, hvilket er logisk nok, da man ikke har vundet 24 kampe i træk. Men jeg mener godt, at der kan rettes op på det, det kræver dog, en udskiftning i ledelsen samt på trænerbænken.

Klubben skal have en træner, som spillerne for respekt for, sådan at de ikke bare laller rundt på banen.

- Det var min mening. Kom med jeres.

SvarCiter
Lagt op : 18/09/2007 6:53 pm
Thomas Sorensen
(@thomas-sorensen)
Estimable Member

spillerne burde være professionelle nok til ikke bare at lalle rundt på banen, det viser hvad de er værd lige pt.

SvarCiter
Lagt op : 18/09/2007 8:08 pm
Pernille Nielsen
(@pernille-nielsen)
Reputable Member

Så kom den længe ventede sejr på udebane endelig, da Viborg blev slået 1-2 i går.
Forhåbentlig kan det være vendepunktet, men det er svært at sige. Jeg sidder dog som Brøndby-fan med en god fornemmelse. Spillerne ydede en rigtig god indsats. De var en mand i undertal i hele anden halvleg, og alligevel formåede de at holde hjem, og tilmed skabe scoringsmuligheder.

Selvfølgelig skal man ikke tro, at bare fordi de vandt i går, så taber de aldrig mere, nej. Men sejren må da uden tvivl være en kæmpe forløsning for alle omkring klubben. Det giver selvtillid, hvilket holdet trænger til.

Hvad er jeres mening? Er Brøndby på vej frem, eller hvad komme der til at ske i de kommende kampe?

SvarCiter
Lagt op : 07/10/2007 10:13 am
AK
 AK
(@ak)
Noble Member

Jeg er bare glad for at de fik deres første udesejr i lang tid. Jeg tror at Brøndby er på vej frem, men at de stadig bliver bange når de kommer bagud på udebane, men tror da helt klart at de vil få flere sejre(både ude som hjemme).

SvarCiter
Lagt op : 07/10/2007 10:55 am
Thomas Sorensen
(@thomas-sorensen)
Estimable Member

Jeg har også en fornemmelse af de er på vej fremad igen, men hvor meget er jeg bare bange for at bedømme udfra en sejr over Viborg, som simpelthen ikke er et af de andre ligaholds andenhold værdige!

Men jeg synes Brøndby spillede rigtig pænt i lørdags

SvarCiter
Lagt op : 08/10/2007 1:14 am
Migmig6
(@migmig6)
New Member

Brøndby er da på rette kurs nu.... 1-1 mod fck er ikke dåligt især ikke hvor man er foran 1-0 og at fck får sådan et heldigt mål:D

SvarCiter
Lagt op : 12/12/2007 8:35 pm
Patrick Andersen
(@patrick-andersen)
Estimable Member

Jeg prøver lige og skyde lidt gang i tråde...

Hvad mener I om Kent Nielsen som den kommende træner?

Jeg synes selv det er det bedste danske valg, selvom jeg dog gerne havde set en udlandsk profil med et flot CV.

Kent står får mange af de dyder Brøndby vægter højt, her tænker jeg på disciplin og spilkonceptet.

Og nu ser det ud til Brøndby omsider er ved at få ryddet ud i den alt for store trup. I dag røg Morten "Molle" Rasmussen og inden transfervinduet er omme, er jeg ret sikker på Martin Spelmann er røget til Esbjerg.

Der skal også nok komme forstærkninger til, jeg håber meget at Alexander og Pontus Farnerud kommer til Brøndby (Alexander er en offensivmidtbanespiller, som også spiller en god venstre kant og Pontus er en type som Holmén). Jeg så gerne der bliver hentet en til midtbanespiller, gerne en Jan K fra Nürnberg, der ikke er afvisende for at komme til Danmark. Derudover ville det lune med en boksspiller til angrebet, en midterforsvar og en backup til venstre back.

SvarCiter
Lagt op : 16/06/2008 10:18 pm
Philip Bludnikow
(@philip-bludnikow)
Estimable Member

For at citere et kæmpeindlæg, som jeg for et par uger siden skrev på Alle Hader Os:

Snakken går på, at Kent Nielsen er den mand, som ledelsen gerne vil have fat i, da han blot velvilligt vil danse efter deres pibe. Det virker på mig som en lidt absurd tankegang, skabt som resultatet af diverse postulater om Per Bjerregaards magtliderlighed. Kent Nielsen virker ihvertfald ikke som en mand, der har tænkt sig at gøre, som der bliver sagt og holde sin kæft. Han virker som en træner, som ved, hvad han vil have, og hvordan han vil have det.

Men én ting er, om han kan give den sportslige ledelse modspil. Noget andet er, om han har kompetencerne til at føre os tilbage mod toppen. og det kunne jeg egentlig godt forestille mig. Han har tilsyneladende evnerne til at skabe et stabilt, omend ikke brillierende, fodboldhold, som han har gjort i AC Horsens, og det klart vigtigste nu burde være bare at vinde kamp efter kamp med underholdningsværdien tilsidesat. Til det formål ville kynisk, men effektiv maskinfodbold være den bedste løsning. Kent Nielsen ligner manden, som ved, hvordan man skaber sådan et hold. Han gjorde det med enkle midler i AC Horsens, og i vores klub vil han have folk som Samuel Holmén, Stefan Gislason, Martin Retov, Max von Schlebrügge og Thomas Rasmussen til at gøre det beskidte arbejde og løbe den ekstra meter.

Hvis Kent Nielsen så endelig formår at få os tilbage i toppen af dansk fodbold, hvor OB, AaB, FCM og PS&E nu allerede udgør det udvidede felt ift. tidligere tiders københavnerdominans, så kommer det næste spørgsmål straks på bordet: kan han også tage os det ekstra skridt videre og leve op til Harald Hermanssons profeti om nordisk suverænitet og mesterskaber? Her er jeg noget mere tvivlende. Folk som Morten Wieghorst og Erik Rasmussen ser ud til at være bedre til at skabe mandskaber, som på egen hånd kan dominere en fodboldkamp. Kent Nielsen derimod skaber hold, som vinder gennem kynisme og overlevelsesinstinkt. Men et mesterskab vindes over 33 kampe, og her vinder det bedst spillende hold som regel. Ikke det bedst kæmpende eller bedst organiserede.

Umiddelbart ville jeg være udemærket tilfreds med Kent Nielsen som træner, da jeg tror, at han på nuværende tidspunkt med vores situation i mente er den rigtige at få fat i. Han virker for mig som manden, som kan tage os tilbage til toppen af dansk fodbold men sandsynligvis heller ikke længere. Så må ledelsen bestemme sig for, hvad de selv tror. Om de selv tror, at Kent Nielsen er manden, som kan føre os tilbage, om de selv tror, at han kan føre os videre derfra og om de selv har løst til at kaste 7-10 mille i hovedet på AC Horsens for at få ham fri.

Jeg ville være udemærket tilfreds, hvis de gjorde.

Og nu er Kent Nielsen altså træner fra 1. januar.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg ligesom så mange andre helst så, at han tiltrådte med det samme. Det ville være bedst, for at han kunne lære spillerne og holdet at kende og omvendt, mens han ville have bedre mulighed for at forberede den nye sæson. Nu bliver det lidt akavet, at han skal overtage midt i det hele.

Men som jeg altså skrev dengang, så tror jeg under alle omstændigheder, at han har de kvaliteter, som er bedst egnet til den situation, som vi befinder os i ift. f.eks. en Morten Wieghorst eller Erik Rasmussen. Så hellere få Kent Nielsen til klubben om et halvt år, hvor Tom Køhlert forhåbentlig har afleveret holdet i en nogenlunde position i toppen af ligaen, så Kent derfra kan bruge de omtalte kvaliteter, som skal føre os tilbage til toppen, end at han slet ikke kommer.

SvarCiter
Lagt op : 16/06/2008 11:54 pm
Side 12 / 12
Del:
Top-menu
Menu