Наши партнеры

Menu



Forum

Fantastiske Barcelo...
 
Notifications
Clear all

Fantastiske Barcelona!

10 Indlæg
5 Brugere
0 Likes
2,462 Set ialt
(@steffen-hansen)
Indlæg: 11
Active Member
Topic starter
 

Sjældent har man set så hurtigt pasningsspil, så hurtige bevægelser, og intelligent fodboldspil, som i kampen mod Chelsea i går. For min skyld behøvede der heller ikke mål, for pasningsspillet var underholdene nok i sig selv.
Desværre fik de heller ikke udbytte af det store overtag, så den ultra defensive fodbold vandt desværre slaget.

Men spændingen forbliver intakt, indtil de mødes på Stamford Bridge, og der tror, og håber jeg, at Barcelona finder dette spil frem igen, så de fortjent kan få den finaleplads.

 
Lagt op : 29/04/2009 2:03 pm
(@andreas-johnke)
Indlæg: 753
Prominent Member
 

Jeg tror desværre Chelsea trækker sig sejrsrigt ud af den duel... Chelsea har så godt, som mistet titelkampen i England, mens Barcelona stadig skal spille sikkert for ikke at miste jord til Real Madrid... Jeg tror på den baggrund, og at der spilles fra 0 på Stamford Bridge, at Chelsea går videre efter en 1-0 eller 2-1 sejr.

 
Lagt op : 29/04/2009 7:09 pm
(@steffen-hansen)
Indlæg: 11
Active Member
Topic starter
 

Jeg tror desværre du har ret. Chelsea er stærke hjemme i London, uanset hvem de møder. Barcelonas offensiv er dog så stærk og sprudlende, at de nok skal producere op til flere chancer, og så er det jo op til dem, at være skarpere end på Camp Nou.

Men den moralske finale burde nok være mellem Barcelona og United. Det er de to hold som har præsteret bedst, og spillet det bedste spil. Men sådan er fodbold jo. Det er ikke altid de bedste hold der vinder.

 
Lagt op : 30/04/2009 1:05 pm
(@john-vestergaard)
Indlæg: 25
Eminent Member
 

Man kan kun være imponeret over Chelsea efter returkampen i aften mod Barcelona. Barca har, som I andre også skriver, normalt en sprudlende offensiv, men i aften formåede Chelsea at holde dem (næsten) fuldstændig nede - det var jo forbløffende lidt, som Barcelona kom frem til. Hertil kommer, at Chelsea efter min bedste overbevisning blev snydt, så det driver, af den norske dommer.

Barcelona har altid haft det svært mod engelske hold, så vil aftenens kamp gentage sig i finalen, hvor Manchester United venter...?

 
Lagt op : 06/05/2009 11:05 pm
(@steffen-hansen)
Indlæg: 11
Active Member
Topic starter
 

Det bliver en mega spændende finale. Set over en hel sæson i Champions League, synes jeg det er de to bedste hold, der har nået finalen. Om det var fortjent at Barcelona gik videre mod Chelsea ved jeg ikke, men Barcelona ER bare en førnøjelse at se på for tiden.

Og finalen... den bliver så vild! De to hold kan næsten ikke spille dårlig fodbold. Dog bliver det udslagsgivende at United kan forsvare, mens Barcelona er meget ramt af skader og karantæner i forsvaret. Og når de, som du også nævner, ikke er specielt gode mod engelske hold, tror United løber med sejren.

 
Lagt op : 07/05/2009 8:55 pm
(@john-vestergaard)
Indlæg: 25
Eminent Member
 

Jeg er helt enig, Steffen. Allerede før sæsonen var der flere fremme og sige, at Manchester United - FC Barcelona ville være en drømmefinale, og de har bestemt generelt (ikke altid) spillet fremragende sæsonen igennem.

Det er en svær kamp at tippe, men jeg hælder også mod United. Kan de dæmme op for kantspillerne (nu hvor Henry formodentlig kan spille) og stresse Barcelona i det opbyggende spil, som Chelsea gjorde rigtig godt i returkampen, vil de efter min mening vinde kampen.

Men lad os nu se - alt kan ske i fodbold... spændende bliver det i hvert fald!!!

 
Lagt op : 08/05/2009 12:49 pm
(@emal-aghazadeh)
Indlæg: 3
New Member
 

Som inderligt Barcafan følger jeg dem naturligvis så ofte, som jeg nu engang kan. Kampen mod Chelsea var totalt domantion fra Barcaside af, de kom bare ikke helt frem til de rette chancer. Chelsea derimod løb på små kontra, og fik tiltider revet store chancer, frispark eller hjørnespark frem. Barca havde klart det bedste spil, hvor Chelsea havde de store chancer. Jeg ville ikke sige, at vi var totalt heldige. Men I sådanne kamp afhænger det også af lidt held og vi havde nok en smule mere end dem, men det var sådan en bobler, for begge dommerne dømte mod begge hold. 😀

 
Lagt op : 10/05/2009 1:57 pm
(@john-vestergaard)
Indlæg: 25
Eminent Member
 

Det er vigtigt at huske på, at dommeren ikke dømmer "korrekt", men dét, han ser... Jeg husker en landskamp for måske 10 år siden, som Carsten Werge og Per Frimann kommenterede. De så en situation igennem i slowmotion måske 6-7 gange, og da de endelig følte sig overbeviste om, at dommeren fejlagtigt ikke havde dømt for straffespark, kaldte de det en "skandale"...

Ting går hurtigt i fodbold, og dommeren har som bekendt ikke slowmotion til rådighed. Derfor: hvis dommeren ikke dømmer, er det fordi, han ikke har set det... og så kan vi tv-seere brokke os nok så meget.

Når dét så er sagt undrede jeg mig også en del, da Chelsea ikke fik straffe i situationer, som normalt gives straffe for - især Pique, der havde armen langt ude...

Desuden har jeg lidt svært ved at følge, at Barca havde "total dominans", som du skriver, Yami - med mindre du mener fra første opgør. I returkampen var Chelsea generelt formidable til at skærme af for Barcas normalt uhyrligt gode sammenspil - der findes vel ikke hold i Europa, der matcher dem, når man tænker på konsistens. Manchester United gør det også, men de falder igennem i ny og næ...

 
Lagt op : 10/05/2009 6:18 pm
(@emal-aghazadeh)
Indlæg: 3
New Member
 

Hehe - nu mener jeg med hensyn til at have bolden, og spille den godt rundt. At de så ikke får chancerne er en helt anden ting, for dem burde de have haft.

Jeg ville give dig ret I, at dommeren ikke ser tingene i slowmotion, men med det samme. Men derfor kan man godt undrer sig over nogle ting i kampen, hvor det der bliver dømt, er helt ved siden af. 😉

 
Lagt op : 11/05/2009 7:23 pm
(@superbif)
Indlæg: 1
New Member
 

Fantastisk mål af messi
http://www.youtube.com/watch?v=x3bQp2a2vBE

 
Lagt op : 10/12/2009 12:32 am
Del:
Top-menu
Menu