Наши партнеры

Menu



Athletic Bilbao bryder med traditionerne

Spansk fodbold

Tidligere i dette årtusind var der to hold tilbage i den spanske La Primera Division, der ikke bar sponsornavn på trøjerne. Barcelona var den ene, mens Athletic Bilbao var den anden. Barcelona fik UNICEF på trøjerne, og nu har Athletic også fået sat navn på dragterne.

Siden Athletic Bilbao var med til at grundlægge La Primera Division i 1927 har der ikke været et eneste sponsornavn på den baskiske spillertrøje. Det har været en tradition, at baskerholdet ikke bar nogen som helst form for sponsorater i forbindelse med kampe.

Visse traditioner må dog i sidste ende brydes, hvilket er hændt for det baskiske La Primera-hold. Det er det franske olieselskab Petronas, der får æren af at være den første trøjesponsor i det baskiske. Aftalen menes at indbringe 15 millioner årligt til Atheltic Bilbao, hvilket er en tiltrængt saltvandsindsprøjtning ifølge klubben.



Kommentér

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*



Top-menu
Menu