Наши партнеры

Menu



Forum

Sammenligning? Nors...
 
Notifications
Clear all

Sammenligning? Norsk, svensk eller dansk?

9 Indlæg
8 Brugere
0 Likes
1,912 Set ialt
(@mike-justesen)
Indlæg: 842
Prominent Member
Topic starter
 

Jeg taenkte paa, om nogen herinde synes at der er gode sammenligninger mellem, den norske, svenske og danske liga?

Jeg ser tit norsk fodbold og taenker at det ligesaa godt kunne vaere SAS Liga.

 
Lagt op : 03/03/2007 8:41 pm
(@anders-hansen)
Indlæg: 110
Estimable Member
 

hehe . Det synes jeg nu ikk , hvis man ser på norsk fodbold så har de 9 mand i forsvart og så bare 1 stor angriber ...

 
Lagt op : 03/03/2007 9:05 pm
(@nichlas)
Indlæg: 49
Eminent Member
 

Anders Hansen skrev:

hehe . Det synes jeg nu ikk , hvis man ser på norsk fodbold så har de 9 mand i forsvart og så bare 1 stor angriber ...

Har du set fck spille?:p. Ej spøg til side. Jeg mener at den danske liga er klart bedst. Spillerne er bedre, ledelserne er bedre( lige med undtagelse af Anders Bjerregaard selvom jeg er brøndby fan) Fansene er bedre. Vi kan lokke bedre spillere til. Og ja som Anders rigtigt siger så er de danske spillere teknisk de Norske overlegne, da klubberne i danmark spiller med flere pasninger, mens de bare sparker den op på en stor mand i angrebet. Bare se rosenborg med steffen iversen. B)

 
Lagt op : 06/03/2007 5:15 pm
(@mikkel-lasson)
Indlæg: 1185
Noble Member
 

Jeg synes også den danske liga er den bedste. Bare kig på Royal League. Tre ud af de sidste fire er danske, så det må vel også bevise at vi har den bedste liga 🙂
Jeg vil også sige at der måske er en klub, der kan hamle op med FCK's økonomi, og det er Rosenborg, grundet alle de CL'er, de har deltaget i. Men de er på vej ned, og FCK er på vej op.

 
Lagt op : 06/03/2007 7:06 pm
(@andreas-johnke)
Indlæg: 753
Prominent Member
 

Anders Hansen skrev:

hehe . Det synes jeg nu ikk , hvis man ser på norsk fodbold så har de 9 mand i forsvart og så bare 1 stor angriber ...

Arh der er jeg bestemt ikke enig med dig. Måske for 5-10 år siden, men der er mange rigtigt dygtige teknikere i norsk fodbold. Lyn eks.vis. avler den ene tekniker efter den anden, senest John Obi Mikel og Nu Edu, som også spiller fremragende... Den eneste forskel jeg kan se er at vi i Danmark er i en opadgående kurve, hvilket vil sige at vi internationalt spiller en lille smule hurtigere end både Norge og Sverige, hvilket også forklarer Royal League situationen... Men mener vi spiller på samme måde... Nogle hold er tekniske, andre fysiske. Sådan vil det jo altid være...

 
Lagt op : 06/03/2007 7:22 pm
(@jonas-bakkensen)
Indlæg: 29
Eminent Member
 

Dansk fodbold er bedst. Svar ja Royal league. Jeg tror den væsentligste ting er opbakningen til sporten i landet. Der er selvfølgelig mange hold, som ser fodbold deroppe, men de går mere op i skisport. Det er samtidig meget dårligt vejr, så folk gider ikke stå og fryse.

 
Lagt op : 07/03/2007 5:29 pm
 AK
(@ak)
Indlæg: 1241
Noble Member
 

Nichlas skrev:

Anders Hansen skrev:

hehe . Det synes jeg nu ikk , hvis man ser på norsk fodbold så har de 9 mand i forsvart og så bare 1 stor angriber ...

Har du set fck spille?:p. Ej spøg til side. Jeg mener at den danske liga er klart bedst. Spillerne er bedre, ledelserne er bedre( lige med undtagelse af Anders Bjerregaard selvom jeg er brøndby fan) Fansene er bedre. Vi kan lokke bedre spillere til. Og ja som Anders rigtigt siger så er de danske spillere teknisk de Norske overlegne, da klubberne i danmark spiller med flere pasninger, mens de bare sparker den op på en stor mand i angrebet. Bare se rosenborg med steffen iversen. B)

Måske kan vi lokke bedre spillere til, hvis de kigger på det sportslige, men hvis de kigger på det økonomiske, er Norge altså mere attraktivt.

 
Lagt op : 07/03/2007 5:32 pm
 MD95
(@md95)
Indlæg: 1
New Member
 

Dansk fotball er best, men norsk fotball begynner å komme seg. Brann spilte jo kjempebra i årets sesong, med Thorstein Helstad, Martin Andresen, Jan Gunnar Solli. Jeg kan fortsette å nevne fler :p
Rosenborg har gjort det bra i europa, men her hjemme har det ikke gjort noe bra. Vålerenga kan sikkert gjøre det bra neste år. Som Andreas Johnke skrev så er det noen fine teknikere i norsk fotball, ikke bare Mikel og Edu, men har noen sett Alanzinho, Somen Tchoy, Erik Huseklepp, og det fins mange unge (norske) spillere som spiller vedlig bra, se Vålerenga og Lyn.

 
Lagt op : 05/01/2008 11:20 am
(@andreas-johnke)
Indlæg: 753
Prominent Member
 

Jeg synes det er utrolig farvet at sige den danske liga er bedst... De svenske hold klare sig mindst ligeså godt internationalt, og det har Rosenborg også gjort for Norge hidtil...

At danske hold vinder royal league tilskriver jeg at vi er de eneste, som tager turneringen bare lidt seriøst... Altså er vores marginalspillere bedre end de andres... Men topniveauet er klart ikke højere i Danmark end i Sverige og Norge... Vores bundniveau derimod er...

 
Lagt op : 07/01/2008 10:02 am
Del:
Top-menu
Menu